Ohiko galderak

Hasiera » Guri buruz » Ohiko galderak

Egin klik galderaren gainean, erantzuna zabaltzeko. Duzun galderaren baten erantzunik aurkitzen ez badiozu, jarri harremanetan gurekin, gustura erantzungo dizugu.

Belbin Ekipo Rolen metodologia Henley Business School-en (Erresuma Batua) egindako ikerketa baten bidez sortu zen. Ikerketa horretan, Meredith Belbin doktoreak eta bere taldeak jokabide-eredu batzuk identifikatzen zituzten ekipoen arrakastaren oinarri gisa. Identifikazio hori metodologia zientifiko eta akademiko baten bidez egiten da, ia hamar urteko ikerketaren ondoren.

Belbin metodologiaren jatorriari buruzko informazio gehiago.

Hain garrantzitsua al da pertsona barnerakoia edo kanporakoia zaren definitzea? Edo benetan axola duena da telefonoa hartu eta salmenta hori egiteko gai zaren jakitea? Benetan inporta duena ez da nor zaren, zure lantokian nola jokatzen duzun baizik.

Nortasuna ez bezala, portaera dinamikoa da. Portaera faktore ugariren arabera aldatzen da, esaterako, elkarreraginean gauden pertsonen edo ingurunearen arabera.

Gainera, portaera behagarria da eta, beraz, neurtu ez ezik, portaeraren inguruko feedbacka ere eskain dezakegu. Honi Belbin-en Behatzaileen Ebaluazioa deitzen diogu. 

Belbin metodologiak lantokiko portaera neurtzen du, eta indarguneez eta ahuleziez hitz egiteko aukera ematen digu, konfrontazioak saihestuz; izan ere, ez ditugu pertsonak etiketatzen, baizik eta pertsona bakoitzaren ekarpenak eta haien berezitasunak aitortzen eta onartzen ditugu.

Lan-ingurunean portaera komunikatzeak abantaila ugari eskaintzen ditu, hala nola motibazioa, konpromisoa eta produktibitatea areagotzea.

Zaila da pertsonekin modu eraginkorrean lan egitea beren lana nola egingo duten ezagutu ezean. Autopertzepzioak eta behatzaileen ebaluazioek pertsona bat nola sentitzen den eta, lan-eremuan, taldean nola jokatzen duen erakusten dute.

Pertsonen ekipo-rolak identifikatzean, ziurtatu egiten dugu indarguneak ahalik eta modurik abantailatsuenean erabiliko ditugula eta ahultasunak ahal dugun hobekien kudeatuko ditugula. Batzuetan, horrek esan nahi du egon daitezkeen zailtasunez jabetzea eta, beraz, horiek saihesteko ahalegina egitea.

Belbin lankidetza eta talde-lana ahalbidetzen dituen komunikazio-tresna bat da. Pertsonek ekipoan lan egiten dutenean, kalitate-estandarrak handitzeko eta asmo handiagoko helburuak lortzeko gai dira. Izan ere, errendimendua eta produktibitatea handitzeaz gain, motibazioa eta konpromisoa areagotzen dira, eta, ondorioz, lan-giroa hobetzen.

Pertsonak edo ekipoak kudeatzen badituzu, Belbinek lana erraztuko dizu, lan egiten duzun pertsonei buruzko erabaki informatuak hartzeko aukera emango baitizu. Zure lana bezeroekiko tratuan zentratzen bada, Belbinek ahalik eta modurik onenean aholkatzeko aukera emango dizu, haien egoeraren ezagutza zabala eskuratuz eta haien beharrizan espezifikoak hautematen eta erantzuten jakinez. Belbinen erabilerak eta aplikazioak zabalak eta askotarikoak dira. Belbin metodologiaren abantailez baliatu nahi baduzu, Belbin txostenak eskura ditzakezu, gure prestakuntza-tailerretan izena eman edo gurekin harremanetan jarri.

Belbin txostenei buruzko informazio gehiago nahi baduzu.

Belbin txostenak dira portaera neurtzeko gai diren bakarrak, ikerketa zientifiko zorrotzetan oinarrituta baitaude, analisi sendo eta fidagarri bat emanez. Analisi hau gure programa informatiko aditu eta bakarrak ematen du, Interplace 7-ak. Txostenak ez dira autopertzepzioan soilik oinarritzen, behatzaileen ebaluazioak gehitzeko aukera ematen dute, ikuspegi zabala eta zehatza bermatuz. Belbin txostenen baliozkotasunaren eta fidagarritasunaren beste berme on bat mundu mailan duten erabilera da: 23 hizkuntzatara itzulita daude eta presentzia handia dute bost kontinenteetan.

Belbin txostenen fidagarritasunari eta baliotasunari buruzko informazio gehiago.

Belbin banakako, ekipoko eta lan-harremanetako txostenak bi informazio-iturritatik sortzen dira. Autopertzepzio-inbentarioa (API) eta Behatzailearen Ebaluazioa (EO). Azken hori aukerakoa bada ere, oso gomendagarria da.

Autopertzepzio-inbentarioa (API) online galdetegi bat da, 15-20 minutu behar dira osatzeko, eta parte-hartzaileak lan-ingurunean nola laguntzen duen islatzen du.

Behatzailearen Ebaluazioa (EO) online galdetegi bat da, 5 minutu inguru behar dira osatzeko, eta behatutako pertsona ondo ezagutzen duten pertsonek lan-ingurunean egiten dituzten ekarpenak adierazten dituzte.

Ez dago Autopertzepzioaren Inbentarioaren autozuzenketa-metodorik, copyrightaren arauak betetzen dituenik. Belbin doako galdetegi bat edo galdetegiaren autozuzenketa-eredu bat erabiltzen ari bazara, copyright-a urratzen ari zara eta emaitza okerrak ematen dituen baimendu gabeko bertsio bat erabiltzen ari zara, ez baititu estandar egokiak erabiltzen eta ez baitu feedbacka ematen.

Belbin Associatesek akzio legalak hartuko ditu Belbin galdetegien bertsio baimenik gabeak erabiltzen eta zabaltzen dituzten konpainia eta partikularren aurka.

Copyrightaren baldintzei buruzko informazio gehiago.

Belbin Behatzailearen ebaluazioak 360 graduko feedbacka ematen du pertsona baten ekipo-rolei buruz. Zure Belbin Autopertzepzioak (IAP) profilak ekipo batean dituzun rolen berri ematen dizu. Hala ere, izan daiteke zuk identifikatzen dituzun ezaugarriak ez etortzea bat beste batzuek hautematen edo baloratzen duten portaerarekin. Horregatik, oso baliagarria da Behatzaileen Ebaluazioa, ahalik eta irudi osoena eta leialena lortzeko.

Behatzailearen Ebaluazioa zurekin lan egiten duten edo duela gutxi lan egin duten pertsonek osatu behar dute. Behatzaileak lankideak, laguntzaileak eta nagusiak izan daitezke. Gutxienez lau behatzaile behar dira Belbin ekipo-rolen profil osora sartzeko.

Behatzaileei buruzko informazio gehiago.

  • Autoezagutza hobetzea eta eraginkortasun pertsonala areagotzea
  • Lan-esparruan talentua identifikatzea eta garatzea
  • Nork bere burua indartzea, eta segurtasuna eta konfiantza areagotzea
  • Karreren garapeneko eta birziklatze profesionaleko planak egitea
  • Pertsonak lanpostuekin kalibratzea. Kanpoko eta barruko hautaketa
  • Banakako coachinga
  • Lan-harreman produktiboak eta osasungarriak sortzea
  • Komunikazioa errazten duen eta pertsonen arteko harremanak hobetzen dituen hizkuntza komuna garatzea
  • Gatazkak konpontzea, sortutako ulermen handiagoari esker, diferentzia aprobetxatzea
  • Pertsonen talentua eta potentziala gehiago aprobetxatzea, lankidetza-lana garatzea

Nola erabili zure Lan Harremanen Txostena.

  • Ekipoko kide izatearen giroa, motibazioa eta zentzua hobetzea
  • Elkar hobeto ezagutzea, talde-lanerako benetako metodologia baten bidez
  • Aniztasunari balioa ematea, egiteko modu desberdinak errespetatuz eta baloratuz
  • Taldea errendimendu handiko ekipo bihurtzea
  • Ekintza-plan eraginkor bat garatzea errazten duten ekipoaren indarguneak eta ahulguneak hobeto ulertzea
  • Ekipoaren inplikazioa lortzea, indarguneen araberako zeregin-banaketa optimoan
  • Ekipoen coachinga

Bai. Lanpostuaren txostena bi galdetegi bete ondoren lortzen da: lanpostuaren betekizunen galdetegia (lanpostuaren arduradunak eta/edo giza baliabideek betetzen dute) eta lanpostuaren ebaluazioari buruzko galdetegia (lanpostua ondo ezagutzen duten pertsonek betetzen dute).

Irteten den txostenak informazio garrantzitsua jasotzen du Belbin rolen zein konbinazio den egokiena lanpostu jakin baterako, baita lanpostu horretarako desegokiak izan daitezkeen rolak zeintzuk diren ere.

Zuzendari finantzarioaren lanpostu-txostenaren zati baten adibidea.

euBasque